MINISTERUL
EDUCAŢIEI, CERCETĂRII SI INOVĂRII
FORMULAR
DE APLICAŢIE
Proiect
de parteneriat educational
CONCURS „
Azi cititori, mâine scriitori „
Avizat,
Insp. educativ ISJ - Olt
Viorica Dădulescu
A. INFORMAȚII DESPRE APLICANT
Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante: Şcoala cu cls. I-VIII „Gheorghe Magheru”
Adresa completă: Str. Radu Calomfirescu, nr. 7, Caracal, Jud . Olt, cod
poştal 235200
Nr. de telefon/fax: 0249511696
Site şi adresă poştă electronică: ghmagheru@yahoo.com
Persoane de contact : Prof.
Colceag Veturia, tel. 0724082021, Prof. înv. primar Grigore Gheorghita , tel.
0766104560 , Prof. înv. primar Grozăvescu Nadia, tel. 0741936036.
Parteneri:
Inspectoratul Şcolar Judeţean OLT
Casa Corpului Didactic
Judeţului OLT
Primăria Municipiului CARACAL
Biblioteca Municipala
Virgil Carianopol”, Caracal, Olt
Clubul Elevilor „Marius Bunescu”-Caracal. Olt
Colaboratori:
Insp.general
ISJ – Olt Mariana Gheorghe
Insp. educativ ISJ – Olt Viorica Dădulescu
Insp.inv.primar ISJ – Olt Mirela
Paraschiv
Insp. ISJ – Olt - Basch Naidin Delia Ileana
Dir.CCD-Olt- prof. Tita Victor
Dir. Biblioteca „V. Carianopol” - Deac Bebica
Dir . Clubul Elevilor”M. Bunescu”- prof. Dimulescu
Dan
Iniţiatori:
Prof. Nicolaita Cristina
Prof. Basch Naidin Delia Ileana
Prof. Colceag Veturia
Prof.înv. primar Grigore Gheorghita
Prof.înv. primar Grozavescu Nadia
Prof.Pruna Cornelia
Prof. Raicu Gheorghita
Prof.Popa Anca
Instituţii implicate:
Inspectoratul Şcolar al Judeţului OLT
Casa Corpului Didactic Judeţului OLT
Şcoala cu
cls. I-VIII„Gheorghe Magheru”-CARACAL , Judeţul OLT
Primăria Municipiului CARACAL
Biblioteca
Municipala Virgil Carianopol”,
Caracal, Olt
Clubul Elevilor”Marius Bunescu”- Caracal
Scoli din Romania,
inscrise prin Acord de parteneriat
Echipa de proiect: Prof. Nicolaita Cristina
Prof. Basch Naidin Delia Ileana
Prof. Colceag Veturia
Prof.înv. primar Grigore Gheorghita
Prof.înv. primar Grozavescu Nadia
Prof.Pruna Cornelia
Prof. Raicu Gheorghita
Prof.Popa Anca
Prof.Zamfirescu Camelia
Prof. Viisoreanu
Codruta-Dana
Tipul proiectului: Regional
Termen de derulare 15
Ianuarie 2012 – 1 Iunie 2012
A. INFORMAII DESPRE PROIECT
B.1. Titlul
proiectului: „ Azi cititori, mâine scriitori”
B.2. Categoria în care se încadrează proiectul:
Domeniul Limbă şi Comunicare
Domeniul
Om şi Societate
Domeniul
Estetic şi Creativ
a) Regulamentul de organizare:
Înscrierea participanţilor / şcolilor se face pe baza Acordurilor de parteneriat
din Anexă şi trimiterea lor în plic .
Termen :
29.10.2011 – 15.10.2011;
Acordurile vor fi trimise prin
poştă pe adresa :
Şcoala cu
cls. I-VIII „Gheorghe Magheru”,
Str. Radu
Calomfirescu, nr. 7, Caracal, judeţul Olt, cod poştal 235200
Ptr. Concursul „Azi cititori, mâine
scriitori”
Se vor utiliza materiale şi tehnici de lucru la alegere, iar la finalul
fiecărei lucrări, în colţul din partea
dreaptă , jos - al paginii finale vor fi precizate următoarele
date:
Numele şi prenumele elevului/clasa(dacă
lucrarea este colectivă):………………………………...
Şcoala:………………………………………………………………….
Clasa:……………………………………………………………………….
Localitate/ Judeţ…………………………………………………………………..
Numele şi prenumele cadrului
didactic îndrumător:………………………....
Se va urmări în mod deosebit: originalitatea şi imaginaţia copiilor,
estetica compoziţiei, acurateţea lucrării, realizate sub îndrumarea cadrului
didactic în realizarea lucrărilor.
Cartea va cuprinde lucrările individuale sau colective ale elevilor
dintr-o şcoală – poveşti sau texte literare
(povestiri, schiţe, etc.), pe diverse teme – conţinând, la alegere,
ilustraţii, desene, colaje şi va avea diferite dimensiuni şi forme ( comune
pentru întreaga şcoală – ex. inimă, floare, navă spaţială, mijloace de
transport, etc.) începând de la A5 până la A3.
Produsul final (cartea) va cuprinde mai multe creaţii literare de câte
una, două, max. trei pagini, ilustrate de elevi prin orice tehnică. Fiecare
şcoală va prezenta un singur produs obţinut ca urmare a selectării celor mai
reuşite creaţii ale participanţilor ce vor fi realizate manual (scris şi
desene). Coperta cărţii (preferabil un material mai gros) şi legarea se vor
realiza de asemenea manual.
Jurizarea se va face de cadre didactice cu abilitati în acest sens:
profesori pentru invatamant primar, profesori de limba si literatura romana,
educatie plastica, educatie tehnologica. Juriul va fi alcatuit din cate 5 cadre
didactice pentru fiecare sectiune / nivel de varsta. Presedintele juriului la
etapa finala va fi Inspectorul scolar general al judetului Olt.
Se vor acorda premii I, II, III, menţiuni şi diplome de participare
pentru copii ( pe nivele de vârstă) şi diplome de îndrumător pentru cadrele
didactice.
Informaţii suplimentare:
Tel: 0741936036 –
D-na Grozăvescu Nadia
0724082021
- D-na Colceag Veturia
0766104560 - D-na Grigore Gheorghita
B.
REZUMATUL PROIECTULUI
a.
Proiectul vizează organizarea
unui concurs - expoziţie pe teme literare având în vedere foaia de parcurs a
ministerului care prevede obligativitatea desfăşurării orelor de lectură atât
la nivelul ciclului primar cât şi la gimnaziu.
b.
Număr de elevi implicaţi -500
c.
Activităţi propuse, în ordinea în
care se vor desfăşura :
·
Ianuarie 2012 – publicarea pe
site-ul şcolii, pe portalul Didactic.ro şi prin trimiterea de adrese la şcolile
implicate prin acordul de parteneriat a regulamentului concursului.
·
Februarie 2012 – etapa pe scoala
Fiecare şcoală demarează activităţile
pentru realizarea mai multor poveşti/texte literare hotărând forma şi dimensiunea cărţii.
·
Martie 2012 – etapa locală:
Fiecare şcoală implicată va selecta
poveştile /textele literare şi va hotărî forma finală a cărţii, obligatoriu
toate materialele dintr-o şcoală vor respecta aceeaşi dimensiune (se încadrează
în acelaşi format). .
·
Aprilie 2012 – etapa judeţeană:
Organizatori: ISJ, CCD din
fiecare judeţ, dar şi coordonatorul desemnat de către realizatori.
La această etapă se califică lucrările
clasate pe primele trei locuri din etapa pe localitate, desfăşurându-se în
localul CCD – din fiecare judeţ.
·
Mai 2012 – etapa finală
La această etapă se califică lucrările
clasate pe primele trei locuri din etapa judeţeană care vor fi trimise la CCD – Olt în vederea
jurizării până la 15 mai 2012.
·
1 Iunie 2012 – festivitatea de
premiere va avea loc la Biblioteca Municipală „ Virgil Carianopol”, Caracal,
Olt iar rezultatele vor fi popularizate pe site-uri şi presă.
d.
Parteneri:
ISJ –
Olt, CCD – Olt, Clubul Elevilor „Marius Bunescu”, Caracal, Biblioteca
Municipală
„ Virgil Carianopol”, Primăria Caracal
C.
PREZENTAREA PROIECTULUI
D.1. Argument:
„ Cartea e o făgăduinţă, o bucurie, o călătorie prin suflete, gânduri şi
frumuseţi.”
T. Arghezi
„ Scrie ca să nu pierzi florile gândului tău, pe care, altfel, le ia
vântul.”
N. Iorga
Considerăm că
rolul dascălului în promovarea studiului, cunoaşterii unor repere fundamentale
ale culturii noastre, în vederea unei lărgiri a orizontului spiritual al
copiilor, este unul din ce în ce mai dificil de realizat, datorită apariţiei în
viaţa acestora a Internetului, televiziunii, etc. ce le oferă alternative mult
mai facile pentru informare în detrimentul lecturii. Iată de ce contează nu
numai „trezirea” şi „menţinerea” gustului pentru lectură şi pentru analiza
aplicată a textelor literare dar şi metodele folosite pentru ca aceste
demersuri să fie eficiente.
Manualul ar putea fi considerat drept „preambul” al unui
anumit tip de „deschidere” către lectură. El este un instrument de lucru menit
a-i conduce pe elevi către un orizont mult mai larg de cunoaştere, este
considerat drept o „primă treaptă”. Aceştia sunt atraşi îndeosebi de ceea ce le
suscită curiozitatea, imaginaţia, de o corectă punere de problemă în ceea ce
priveşte motivaţia studierii unor opere literare. Dar, în măsura în care
textele prezentate spre studiu nu întregesc orizontul de aşteptare al elevului,
acesta trebuie să fie orientate spre o lectură exhaustivă, aprofundată care să
îi completeze informaţia şi să fie capabilă a-i îmbogăţi orizontul cognitiv şi
afectiv. Acesta este motivul pentru care un astfel de concurs de creaţie, de
realizare a unei cărţi pe teme la alegere, fără constrângeri, le va stimula
curiozitatea, îi va incita la lectură pentru a putea să realizeze un produs
final – poveste/ text - care să reflecte nivelul lor de cunoaştere, de
exprimare, imaginaţia, talentul fiecăruia.
D.2. Obiectivul general
/scopul
Cultivarea interesului pentru lectură şi a plăcerii de a citi, formarea
unui tânăr cu o cultură literară de
bază, capabil să-şi utilizeze în mod eficient şi creativ capacităţile de
comunicare pentru a putea înţelege şi exprima propriile opinii, valorificând
informaţiile unui text literar.
D.3. Obiectivele specifice ale proiectului
- stimularea interesului pentru lectură şi
formarea la elevi a unei gândiri autonome, reflexive, critice
- evidenţierea importanţei lecturii în
dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi formare a personalităţii
- promovarea şi stimularea elevilor cu
aptitudini literare şi plastice
- valorificarea potenţialului creator al
elevilor în procesul instructiv-educativ şi extracurricular
- realizarea unui real şi eficient schimb de
experienţă între cadrele didactice participante la concurs
- realizarea unei colaborări eficiente între
elevi şi biblioteca şcolară, cercuri literare, comitete redacţionale, etc.
D.4. Descrieţi grupul
ţintă căruia i se adresează proiectul
Concursul se adresează
elevilor de 7-16 ani, din clasele
I-X.
D.5. Durata proiectului
15 ianuarie 2012 – 1 iunie
2012
D.6. Descrierea
activităţilor
·
Ianuarie 2012 – publicarea pe
site-ul şcolii, pe portalul Didactic.ro şi prin trimiterea de adrese la şcolile
implicate prin acordul de parteneriat a regulamentului concursului.
·
Februarie 2012 – etapa pe scoala
Fiecare şcoală demarează
activităţile pentru realizarea mai multor poveşti/texte literare hotărând forma
şi dimensiunea cărţii.
·
Martie 2012 – etapa locală:
Fiecare şcoală implicată va
selecta poveştile /textele literare şi va hotărî forma finală a cărţii,
obligatoriu toate materialele dintr-o şcoală vor respecta aceeaşi dimensiune
(se încadrează în acelaşi format).
La această etapă se vor
prezenta toate lucrările iar organizatorii locali se vor ocupa de alegerea
locului de comun acord cu organizatorii din şcoli( pot fi alese locuri neutre:
biblioteci, muzee, Case de cultură, Palate ale elevilor, etc.).
Se vor acorda diplome
pentru locurile I, II, III, premii speciale şi menţiuni.
·
Aprilie 2012 – etapa judeţeană:
Organizatori: ISJ, CCD din fiecare judeţ, dar şi coordonatorul desemnat de
către realizatori.
La această etapă se califică
lucrările clasate pe primele trei locuri din etapa pe localitate,
desfăşurându-se în localul CCD – din fiecare judeţ.
Organizatorii judeţeni se vor
ocupa de primirea şi expunerea lucrărilor, stabilirea juriului şi premierea
câştigătorilor.
După derularea etapei
judeţene a concursului se vor acorda diplome pentru locurile I, II, III, premii
speciale şi menţiuni.
·
Mai 2012 – etapa naţională
(finală)
La această etapă se califică
lucrările clasate pe primele trei locuri din etapa judeţeană care vor fi trimise la CCD – Olt în vederea
jurizării până la 15 mai 2012.
Şcoala „Gh. Magheru”, Caracal,
se va ocupa de preluarea lucrărilor, transportul acestora de la Slatina la Caracal şi organizarea unei
expoziţii în vederea premierii celor câştigătoare.
Juriul se va reuni cu şapte
zile înaintea festivităţii de premiere şi va stabili clasamentul final.
Se vor acorda diplome de
participare, diplome pentru locurile I, II, III, premii speciale şi menţiuni.
Vor fi anunţaţi cu patru zile înainte câştigătorii pentru a putea veni
personal, desemnând un reprezentant al şcolii/judeţului, ca să li se înmâneze
premiile/diplomele.
·
1 Iunie 2012 – festivitatea de
premiere va avea loc la Biblioteca Municipală „ Virgil Carianopol”, Caracal,
Olt iar rezultatele vor fi popularizate pe site-uri şi presă.
D.7. Rezultatele aşteptate
ca urmare a implementării proiectului:
-
participarea unui număr cât mai mare de elevi şi cadre didactice
-
cultivarea interesului pentru lectură
- realizarea unui CD cu ISBN care cuprinde
lucrările elevilor îndrumaţi de cadrele didactice şi a unei cărţi de lectură
pentru clasele I-IV cu ISBN care va cuprinde creaţiile literare premiate
-
premierea celor mai originale creaţii
ale elevilor
- parteneriate încheiate între şcolile
participante la proiect şi realizarea unui real schimb de experienţă
-mediatizarea activităţilor desfăşurate în
fiecare şcoală în revistele şi site-urile şcolilor implicate.
D.8. Modalitatea de evaluare:
Interna- in fiecare
scoala participanta de catre consilierul educativ de proiecte si
programe
Externa- de catre Insp. educativ ISJ si Insp. General din judetele implicate
Pentru faza nationala din juriu vor face parte toti partenerii mentionati in
proiect(macar cate un reprezentant din fiecare institutie: ISJ, CCD, Primarie,
Clubul elevilor,Biblioteca Municipala)
- premierea elevilor (acordarea diplomelor şi a unor cărţi de lectură pentru clasele I-IV cu ISBN
şi unui CD cu ISBN pentru
clasele V-VIII, care cuprinde lucrările premiate ale elevilor îndrumaţi de
cadrele didactice)
D.9. Beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului
- elevii participanţi la
realizarea cărţii pentru concurs
- elevii talentaţi la
creaţii literare, plastice şi practice
- cadrele didactice
participante.
D.10. Continuitatea /sustenabilitatea proiectului
- proiectul se va desfăşura
anual în perioada ianuarie-aprilie
- finalizarea concursului cu o
carte de lectură pentru clasele I-IV cu ISBN care va cuprinde creaţiile
literare premiate şi un CD cu ISBN pentru clasele V-VIII.
D.11. Mediatizare / Diseminare:
-
publicarea
rezultatelor concursului pe www.didactic.ro şi pe site-ul şcolii http://ghmcaracal.com/ ;
-
mediatizarea concursului pe postul local de televiziune
Insert – TV.;
-
prezentarea
concursului la nivelul Cercurilor Pedagogice
şi Comisiilor Metodice;
-
mediatizarea
concursului în reviste de specialitate, simpozioane, sesiuni de comunicări
ştiinţifice.
D.12. Specificaţi care sunt partenerii implicaţi în proiect şi arătaţi în
ce constă parteneriatul cu comunitatea locală, cu altă şcoală şi/sau cu o
firmă/companie locală sau organizaţie dacă este cazul (cel mult o pagină)
F. ALTE
INFORMAȚII DESPRE APLICANT
a. Tipul unităţii de
învăţământ – Şcoală generală
b. Număr total cadre
didactice - 42
c. Numărul elevilor înmatriculaţi
– 346
d. Numărul cadrelor didactice participante la
proiect - 10
e. Numărul elevilor participanţi la proiect 100
G.INFORMAȚII DESPRE POTENȚIALII
PARTENERI
1.Scoala „ Andrei Saguna”, Turda, jud. Cluj
Prof. Inv. Primar :Crisan Gabriela Ileana
2. Scoala „ Nicolae Orghidan ”, Brasov, jud. Brasov
Prof. Inv. Primar :Cornelia Melcu
Adresă poştă
electronică /Site corneliamelcu@yahoo.com
3. Colegiul Economic , Brasov, jud. Brasov
Prof.
Harangus Florentina
Adresă
poştă electronică /Site florentinaharangus@yahoo.com
4. Colegiul
National „ Gheorghe Lazar „ , Sibiu,
jud. Sibiu
Prof.
Arghir Bunea Daniela
Adresă
poştă electronică /Site arghir.daniela@gmail.com
5. Scoala
Gimnaziala „ Gheorghe Lazar”, Zalau
, jud. Salaj
Str. Gheorghe
Lazar, nr. 3.
Prof.Radu Maria , Prof. Iacob Diana
6.Liceul Teoretic Lupenia. Adresa completă LUPENI, STR. TRANDAFIRILOR, NR.2, JUD. HUNEDOARA, COD 335600
b. Nr. de telefon/fax 0254560084
c. Adresă poştă electronică /Site harangus_violeta@yahoo.com
d. Persoană de contact (nume şi prenume, funcţie, date de contact):
HARANGUŞ VIOLETA , prof.inv. primar, tel 0728843070;
7. Liceul cu Program Sportiv Tg-Jiu
a. Adresa completă : Str. 23 August Nr. 100, Tg-Jiu, Jud. Gorj
b. Nr. de telefon/fax : 0253224843
c. Adresă poştă electronică /Site: sportiv100@yahoo.com
d. Persoană de contact (nume şi prenume, funcţie, date de contact);
Prof. Tigveanu Leontin Corneliu, director
Prof. Peptan Adriana, director adjunct
Prof. inv. primar MAZILU ALINA VICTORIA – ialyna@yahoo.com, 0728867472
Prof. înv. primar POPESCU RODICA
8. Liceul teoretic Henri Coanda
a. Adresa completă : Str. Henri Coanda nr.48, Craiova, Jud. Dolj
b. Nr. de telefon/fax : 0251542257
c. Adresă poştă electronică /Site: office@henricoandacraiova.ro
d. Persoană de contact (nume şi prenume, funcţie, date de contact):
Prof. Dr. Mihai Dragu
Inv. Dinu Nicolita
9. Şcoala cu clasele I-VIII Nr.7,,Octav Băncilă” Botoşani
a. Adresa completă – Str. Vârnav Nr.7
b. Nr. de telefon/fax – 0231584117
c. Adresă poştă electronică /Site – sc7bt@yahoo.com
d. Persoană de contact (nume și prenume, funcție, date de contact); prof. Daniela Orăşanu, tel. 0740303544, mail- daniela_orasanu@yahoo.com
10. Scoala cu clasele I-VIII „Nicolae Titulescu” Caracal, OLT
a. Adresa completă – Str. General Magheru Nr. 11
b. Nr. de telefon/fax – 0249511698
c. Adresă poştă electronică /Site – scgen7_caracal@yahoo.com / scoalatitulescu.scoli.edu.ro
d. Persoană de contact (nume și prenume, funcție, date de contact): inv. Matei Gina
Dir. Prof. Dinu Dorinel; dir. adj. Prof. Andrei George
11. GRUP ŞCOLAR MĂNECIU
a. Adersa completa – Str. Tabla Butii Nr.5
b. Tel/Fax: 0244295020
c. Adresă poştă electronică /Site : secretariat@grupscolarmaneciu.ro
Dir, Prof. Gabriela Despan
d. Persoana de contact: Marieta Dan Prof. inv. primar
TEL: 0244296083 SAU 0724130759
E-mail: dan.constantin@clicknet.ro
`12.COLEGIUL ECONOMIC
,,EMANUIL GOJDU,, HUNEDOARA,
ADRESA STR LAMINATORULUI
NR 10,
DIR. PARVU ANISOR,
ADRESA DE CONTACT
RAICA MARIETA OLGA, STR EROILOR, NR 13, BL. 47C, AP.17, LOC.HUNEDOARA
13. Liceul "Stefan
Diaconescu" Potcoava
Str. Principali, oras Potcoava, jud. Olt
director prof. Baboi Mihail
Persoana
de contact: Petrusca Florina Prof. inv. Primar
E-mail :florinapetrushk@yahoo.co.uk
H. În cazul în
care nu va exista posibilitatea de finanţare MECI, doresc ca proiectul să fie
inclus în CAE:
a.
DA
Precizări:
1. Calendarul Activităţilor Educative Naţionale şi
Internaţionale (CAE) poate cuprinde toate tipurile de activităţi educative,
şcolare şi extraşcolare; datorită legislaţiei în vigoare însă, cofinanţate de
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării nu pot fi decât concursuri şi festivaluri; prin urmare, orice
activitate care solicită buget şi nu este concurs şi festival fie va intra în
CAE fără finanţare, fie va fi exclusă;
2.
Acest
formular trebuie completat şi expediat la Palatul Naţional al Copiilor numai de organizatorii de
proiecte naţionale/internaţionale; proiectele regionale/interjudeţene vor fi incluse în CAE la propunerea
inspectorilor educativi judeţeni; aceştia au obligaţia de a le evalua şi aviza,
urmând să înainteze la MECI o listă cu proiectele avizate, cu propunerea de a
fi incluse în Calendarul Activităţilor Educative Regionale/Interjudeţene;
3. În procesul de evaluare nu vor intra
concursurile dedicate elevilor care fac activitate de performanţă, în unităţile
şcolare vocaţionale; excepţie o constituie acele concursuri care au secţiuni
pentru participanţi provenind din alte unităţi şcolare, în afara celor
vocaţionale.
4. Cofinanţare MECI pot primi doar instituţii din
sistem (unităţi şcolare, palate/cluburi ale copiilor, ISJ etc.); aplicanţi
pentru proiecte fără solicitări bugetare pot fi şi organizaţii neguvernamentale
cu activitate în domeniul educativ;
5. Inspectorii educativi au datoria de a verifica
dosarele proiectelor educative naţionale şi internaţionale şi de a le aviza, nu
de a le evalua; ele nu vor primi aviz favorabil doar în condiţiile în care nu
sunt activităţi educative sau nu respectă criteriile eliminatorii din Fişa de
evaluare.
6.
Orice
proiect sub formă de concurs trebuie să conţină un Regulament de organizare; lipsa acestuia atrage după sine
eliminarea din procesul de evaluare;
7. Documentele care pot face parte din dosar:
Formularul standard completat (nu mai mult de 6 pagini), Contracte/Declaraţii
de parteneriat (dacă există); angajamente bugetare din partea partenerilor
(dacă există), Regulamente de organizare. Orice alte materiale (fotografii,
pliante, diplome, afişe, CD-uri etc.) nu sunt necesare.
8. Proiectele transmise după termenul de predare
(12 noiembrie data poştei) sau la alte locaţii decât Palatul Naţional al
Copiilor Bucureşti nu vor
intra în evaluare;
9. Vă rugăm consultaţi şi Fişa de evaluare a proiectelor; neîndeplinirea criteriilor
eliminatorii atrage după sine eliminarea din procesul de evaluare;
10. Tot formularul se completează cu caractere Times
New Roman, dimensiunea 12;
11. Pe copertă/prima pagină trebuie precizat clar
titlul şi domeniul (pentru împărţirea pe categorii, care are loc înaintea
evaluării propriu zise);
12. Toate documentele parte integrantă din proiect
trebuie legate (dosar, şină, arc etc.);
13. Referitor la parteneri: anexaţi în copie Contracte/Declaraţiile de Parteneriat (dacă este cazul)
sau alte angajamente din partea acestora, inclusiv financiare (dacă există);
14. Rezumatul proiectului trebuie să conţină o
precizare referitoare la ce fel ce proiect depuneţi (de cele mai multe ori
titlul este sub formă de slogan iar evaluatorii nu înţeleg la ce se referă
efectiv activitatea – de ex. proiectul „Carpaţii – tărâm de poveste” – fără o
explicaţie clară nu se ştie faptul că este vorba de o expediţie ecologică sau
de un concurs de poveşti);
15.
Constituie
avantaje: varietatea activităţilor (nu vă limitaţi strict la competiţie,
spectacol etc.); abordarea crosscurriculară (a nu se confunda cu un amalgam de
domenii, fără legătură între ele); implicarea unui număr mare de parteneri.
Inspector M.E.C.I.
Cătălina Chendea
Scoala “Gheorghe Magheru” Şcoala / Colegiul....................................
Str. Radu Calomfirescu, Nr. 7 ……………………………………….
Caracal,
Jud. OLT ……………………………………….
Tel. 0249- 511696
..............................................................
Fax
0249- 511696
..............................................................
Nr.............. din............................. Nr. ……......din…………...................
PROTOCOL DE
COLABORARE
Încheiat astăzi, ……………………………………….
1.
Părţile contractante:
Scoala “Gheorghe Magheru - Caracal, Jud. OLT, Str.
Radu Calomfirescu, Nr.7 reprezentată prin: Prof. Nicolaita Cristina - în calitate de director
şi prof. Colceag Veturia, tel. 0724082021 , prof. înv.
primar Grigore Gheorghita, tel. 0766104560 , Prof. înv. primar Grozăvescu
Nadia, tel. 0741936036 în calitate de Coordonatori
Şi
B) ŞCOALA /
Colegiul…………………...............…..............................................
Strada ….......………................., Nr. ....., Localitatea……………………....... Judeţul ………….........
reprezentată
prin...........................................................................…………………………………..........
în calitate de Partener.
2. Obiectul contractului:
Obiectul prezentului acord de parteneriat îl
reprezintă colaborarea dintre aplicant şi partener în vederea organizării şi
desfăşurării de activităţi în instituţia
aplicant şi instituţiile partenere prin Concursul naţional educaţional ““Azi
cititori - maine scriitori”.
3. Grup ţintă: Elevii claselor I – X.
4. Obligaţiile părţilor:
A)
Aplicantul se obligă :
- să informeze şcolile / colegiile despre organizarea etapelor
concursului ;
- să organizeze expoziţia cu lucrările
elevilor;
- să respecte termenele de desfăşurare a proiectului ;
- să
emită şi să distribuie diplome elevilor premianţi;
- să distribuie diplomele de participare elevilor şi cadrelor didactice
îndrumătoare.
B) Partenerul se obligă să respecte
următoarele condiţii:
- să mediatizeze concursul în şcoală
- să pregătească elevii si cadrele didactice pentru realizarea cartii;
- să selecteze lucrările elevilor/
claselor participanţe ;
- să respecte regulamentul de desfăşurare
a concursului ;
- să evite orice situaţie generatoare de
risc ce poate afecta în mod negativ imaginea concursului.
5. Durata acordului:
Acordul s-a
incheiat în 3 (trei ) exemplare, intră în vigoare la data semnării acestuia şi
este valabil pe perioada semestrului al
II-lea al anului şcolar 2011– 2012.
6. Clauze finale ale acordului:
Concursul Naţional Educaţional “Azi cititori - maine scriitori” urmăreşte
stabilirea de relaţii de colaborare între instituţiile de învăţământ din ţară.
Aplicanţi, Partener,
Sc. “Gh. Magheru - Caracal .........................................................
Director ,
Director,
Prof. Cristina Nicolaita
ANEXĂ:
FIŞĂ DE EVALUARE
A PROIECTELOR EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE
PENTRU CALENDARUL
ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE 2012
Proiect:
Instituţia:
Buget (total şi
solicitat):
Punctaj final:
Evaluator 1 (nume
şi semnătură):
Evaluator 2 (nume
şi semnătură):
Evaluator 3 (nume
şi semnătură):
CRITERIILE DE EVALUARE A PROIECTELOR
EDUCATIVE
CRITERII
ELIMINATORII
1. Respectarea fişei proiectului;
2. Respectarea termenului limită de depunere a proiectelor - 12 noiembrie
2009 (ziua poştei)
3. Buget din alte surse – minim 10% (sponsorizări, resurse umane,
materiale, donaţii; alte elemente de suport – sală, aparatură etc. – altele
decât cele din dotarea proprie).
Nr.
|
CRITERII
DE EVALUARE
|
Eval.1
|
Eval. 2
|
Eval. 3
|
OBS.
|
1.
|
Relevanţa: 50 puncte
|
||||
1.1. faţă de analiza de nevoi/context/justificare
(5 p);
|
|||||
1.2. concordanţa dintre grup ţintă - obiective – acivităţi - rezultate (5 p);
|
|||||
1.3. complementarizare obiective – conţinut
– metode – evaluare (10 p).
|
|||||
1.4. capacitatea de derulare a proiectului la nivel
interjudeţean/regional/naţional (10 p).
|
|||||
1.5. derularea de activităţi în cadrul proiectului pe domenile cultural
– artistic, sportiv – turistic, tehnico-ştiinţific (20 p)
a. număr de
elevi implicaţi (5 p)
b.activităţi
interdisciplinare (10 p)
c. număr de
parteneri/asociaţi (5 p)
|
|||||
2.
|
Originalitate: 30 puncte
|
||||
a. temă (2 p);
|
|||||
b. activităţi (10 p);
|
|||||
c. conţinut (10 p);
|
|||||
d. metode (3 p);
|
|||||
e. metode de evaluare (5 p);
|
|||||
3.
|
Procentul contribuţiei financiare a aplicantului – 20 puncte
|
||||
TOTAL
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu